Професійні спільноти в дії
Один із відомих педагогів сказав, що вчитель живе до тих пір, поки навчається. Фраза актуальна, як ніколи. А форми навчання є різноманітні: як індивідуальні (самоосвіта), так і колективні.
Ось і цього разу 9 січня на базі Ружинського ліцею в рамках професійних спільнот проводилось навчання педагогів громади по 14 напрямках, де в невимушеній обстановці педагоги мали змогу поспілкуватись, поділитись досвідом, навчитись чогось нового.
Питання, які виносились на засідання професійних спільнот були такими: «Інтеграція громадянської освіти в курс історії України 6,7 класи» (За наслідками інформаційно-методичного вебінару «Викладання громадянської освіти в 7 класі: навчальна програма і методика»), «Оцінювання навчальних досягнень учнів Нової української школи», «Ведення електронних щоденників», «Моніторингові дослідження якості освіти в умовах воєнного стану (тестування учнів 6-х, 8-х класів з математики та української мови)», «Міжнародне оцінювання учнівства Pisa», «Про участь у відбірковому етапі першого туру конкурсу «Учитель року – 2025», «Сучасний урок географії в контексті національно-патріотичного виховання, краєзнавства, українознавча складова географії», «Метод проектів на уроках технологій як засіб позитивного ставлення учнів до навчання», «Формування здоров’язберігаючої компетентності учнів: проблеми та перспективи», «Результативність участі здобувачів освіти громади в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад та мовних конкурсів. Аналіз олімпіадних задач», «Використання інструментів та ресурсів ШІ для підготовки та проведення уроків математики та фізики», «Про сертифікацію учителів української мови, математики, історії та англійської мови», «Ведення шкільної документації в 3-4 класах», «Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти з образотворчого мистецтва відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти», «Формувальне оцінювання учнів 1-го класу», «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України», «Результати національного мультипредметного тесту – 2024».
Це лише окремі питання, які були розглянуті на засіданнях 14 професійних спільнот. Всього було розглянуто під час засідання 85 питань.
Окрім того, вчителі громади в рамках «добрих практик освітян Ружинщини» презентували свої напрацювання, ділилися досвідом роботи з колегами. Всього на конкурс «добрих практик» було подано 59 творчих робіт – це навчально-методичні, практичні, дидактичні посібники, збірники завдань та вправ, тощо.
Обговорення питань пройшло в атмосфері доброзичливості і творчості. Дякуємо всім педагогам, що долучились до такої необхідної справи.