Щодо першочергових заходів реформування сфери містобудівної діяльності
9 червня, набув чинності Закон № 2254-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо першочергових заходів реформування сфери містобудівної діяльності".
Як він буде впливати на органи місцевого самоврядування?
Законом запроваджуються нові три види документації. Коротко про кожну з них.
1. Програми комплексного відновлення території територіальної громади (її частини).
Програма визначає основні просторові, містобудівні та соціально-економічні пріоритети політики відновлення і включає комплекс заходів для відновлення території громади (її частини), яка постраждала внаслідок збройної агресії або в якій сконцентровані соціально-економічні, інфраструктурні, екологічні чи інші кризові явища.
Положення затвердженої програми комплексного відновлення області є складовими вихідних даних для розроблення програм комплексного відновлення населених пунктів (територій), для розроблення та внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні.
До 1 січня 2025 року детальні плани територій щодо територій, розташованих за межами населених пунктів та стосовно яких не затверджені комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, можуть розроблятися та затверджуватися відповідно до схем планування території (частини території) району та/або області. Рішення про розроблення детального плану території приймається відповідною сільською, селищною, міською радою згідно із законом;
Детальні плани території (зміни до них) щодо територій, розташованих за межами населених пунктів, розроблення яких розпочалося на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації до набрання чинності цим Законом, затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами".
2. Схема розміщення тимчасових споруд для життєзабезпечення населення.
Текстові та графічні матеріали, які визначають планувальні, архітектурні та інші рішення щодо розміщення та експлуатації тимчасових споруд для життєзабезпечення населення.
Схема розробляється на підставі розпорядження голови місцевої ради який, одночасно, визначає межі території земельної ділянки із земель комунальної власності.
Схема розміщення не підлягає експертизі та стратегічній, екологічній оцінці, розгляду архітектурно-містобудівною радою та громадському обговоренню, погоджується уповноваженим органом містобудування та архітектури місцевої ради, затверджується розпорядженням голови місцевої ради.
Розроблена схема в електронному вигляді вноситься до Реєстру будівельної діяльності.
3. Висновок про можливість розміщення на земельній ділянці об’єктів.
Такий висновок вважається особливим видом містобудівних умов та обмежень, є підставою для проектування об’єкта будівництва і зберігає чинність до завершення будівництва об’єкта.
Формується та видається за допомогою електронної системи Реєстру будівельної діяльності уповноваженим органом містобудування та архітектури на рівні територіальної громади.