Про роботу відділу організації надання адміністративних послуг Ружинської селищної ради за 2024 рік
Інформація про роботу відділу організації надання адміністративних послуг Ружинської селищної ради за 2024 рік
Відділ організації надання адміністративних послуг Ружинської селищної ради є структурним підрозділом Ружинської селищної ради, що утворений для здійснення матеріально-технічного та організаційного забезпечення діяльності Центру надання адміністративних послуг і на який покладаються керівництво та відповідальність за організацію діяльності такого Центру. Забезпечує реалізацію державної політики у сфері надання адміністративних послуг та забезпечує організацію надання адміністративних послуг через Центр надання адміністративних послуг Ружинської селищної ради.
Відділ, під час виконання покладених на нього завдань:
- Взаємодіє з центральними та місцевими органами виконавчої влади,
іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, або організаціями в рамках чинних Меморандумів та угод про співпрацю.
- Забезпечує надання адміністративних послуг шляхом взаємодії адміністратора із суб’єктами надання адміністративних послуг або безпосередньо адміністратором.
- Надає вичерпну інформацію щодо необхідного переліку документів для
отримання адміністративних послуг.
- Постійно інформує населення громади про зміни законодавства у сфері
надання адміністративних послуг.
- Формує актуальний перелік адміністративних послуг, які надаються у ЦНАП. Наразі запроваджено надання 320 адміністративних послуг різного спрямування які об’єднані у групи та мають відповідний ідентифікатор відповідно до Гіду з Державних послуг:
- реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання;
- реєстрація нерухомості та бізнесу;
- послуги соціального характеру;
- реєстрація громадських об’єднань;
- безпека життєдіяльності; санітарно-епідемічне благополуччя;
- послуги місцевого характеру та інші.
- Забезпечує у Центрі надання адміністративних послуг фізичну та інформаційну безбар’єрність.
У 2024 році запроваджено підключення Центру надання адміністративних послуг до системи попереднього запису через Портал Дія. Адміністратори отримали доступи для видачі витягів з Єдиного державного реєстру ветеранів війни. Як учасники фокус групи, проводили тестування нової версії інформаційної системи ВУЛИК 2.0., яка є обов’язковою для використання у Центрі надання адміністративних послуг. Запроваджено нову систему моніторингу – оцінка рівня задоволеності суб’єктів звернення якістю надання адміністративних послуг у ЦНАП.
Керівник відділу та адміністратори протягом 2024 року проходили навчання в особистому кабінеті на Платформі Центрів Дія, та на порталі Дія. Цифрова Освіта підвищуючи свою кваліфікацію та професійний рівень. Крім того, взяли участь у ряді навчальних онлайн - вебінарів для роботи з реєстрами та отримали відповідні сертифікати.
Протягом 2024 року працівниками відділу організації надання адміністративних послуг надано 11739 адміністративних послуг різного спрямування, а саме:
- компенсація за розміщення внутрішньо переміщених осіб -274,
- надання інформації з Єдиних та Державних реєстрів - 436,
- реєстрація речових прав на нерухоме майно - 8369,
- послуги, пов’язані з реєстрацією бізнесу та громадських формувань -27;
- актуалізація даних військовозобов’язаних -532,
- видача витягів з ДЗК- та довідок про нормативно грошову оцінку земельної ділянки – 1680,
- надання дозволу на розробку та затвердження проектів землеустрою –378 ,
- реєстрація декларації про готовність об’єкта до експлуатації та повідомлення про початок виконання будівельних робіт - 43.
Надано консультацій з питань адміністративних послуг 1012.
Керівник відділу, як цифровий лідер громади, протягом звітного періоду проводила роботу з цифрового розвитку відповідно до Національної програми інформатизації:
- Проводилась роз’яснювальна робота щодо підвищення цифрової грамотності серед працівників та мешканців громади. Зокрема, на офіційному сайті громади та в телеграм-каналах публікуються освітні матеріали, поширюється інформація про навчальні курси на порталі "Дія. Цифрова освіта". Адміністратори відділу надавали консультації щодо використання цифрових інструментів, таких як додаток "Дія" та портал Дія.
- Ружинська територіальна громада зареєстрована на порталі Дія. Цифрова громада, де розміщуються показники цифрової зрілості громади та основні напрямки цифрового розвитку. Індекс цифрового розвитку Ружинської громади 11.48.
- Впроваджено елементи є-Демократії такі як, бюджет участі, електронні петиції, є- звернення, є- консультації.
- наявні QR- коди для шерингу документів у Дії у Центрі надання адміністративних послуг, закладах дошкільної та середньої освіти, комунальних установах громади, медичних закладах.
- Проводилась роз’яснювальна робота щодо базових правил кібербезпеки, таких як уникнення відкриття підозрілих листів та переходу за невідомими посиланнями.
Керівник відділу взяла участь у навчальному візиті «Цифрова трансформація органів місцевого самоврядування: розвиток послуг, управління даними та ініціативи SMART-SITI» делегації Житомирської області до Естонської Республіки в межах проєкту «Підвищення цифрової спроможності центрів надання адміністративних послуг Житомирської області у наданні публічних послуг». Під час навчального візиту учасники делегації ознайомились з роботою Міністерства регіональних справ та сільського господарства, Міністерства економіки та зв’язку Естонії. Особлива увага Уряду та муніципалітетів приділяється інформаційній безпеці. Тому одне з важливих питань це питання кіберзахисту інформаційних систем та цифровізація адміністративних послуг місцевого спрямування.
Слід зазначити, існує ряд проблемних питань, які потребують вирішення на державному рівні:
- врегулювати питання щодо технічної можливості видачі витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» через ЦНАП.
- забезпечити використання е-документів усіма органами виконавчої влади;
- змінювати підхід до обрахування плати за надання адміністративних послуг на державному рівні.
- потреба у робочих станціях для видачі закордонних паспортів та обміну посвідчень водія.
Основними викликами цифрового розвитку громади є відсутність стратегічного підходу до цифровізації, обмежені фінансові та кадрові ресурси, низький рівень автоматизації процесів надання послуг та обміну даними. Водночас, є розуміння важливості цифровізації та бажання розвивати цей напрямок. Для успішної цифрової трансформації громаді необхідно розробити стратегію цифрового розвитку, посилити інституційну спроможність та системно працювати над підвищенням цифрової грамотності як працівників, так і мешканців громади.
Начальник відділу організації
надання адміністративних послуг
Ружинської селищної ради Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА