Як подати електронне звернення громадян?
Як подати електронне звернення?
Вимоги щодо порядку оформлення та подання звернення, у тому числі електронного, визначаються статтею 5 Закону України «Про звернення громадян» (далі – Закон). Звернення має адресуватися на адресу тих органів державної влади чи місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, до повноважень яких належить вирішення поставлених у зверненні запитань.
За Законом звернення може бути усним або письмовим. Усне звернення викладається на особистому прийомі чи за допомогою засобів телефонного зв’язку через контактні центри та телефони “гарячої лінії”. Письмове звернення надсилається поштою або нарочно передається до канцелярії тощо відповідного органу, підприємства, установи, організації. Письмове звернення може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку. Це і є електронне звернення.
У зверненні зазначається: прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, суть питання звернення, дата та підпис заявника. В електронному зверненні додатково зазначається електронна поштова адреса. Застосування ЕЦП при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Куди можна звернутися з електронним зверненням?
Стаття 1 Закону передбачає право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями. Це положення Закону поширюється і на електронне звернення. Отже громадяни мають право звернутися з електронним звернення до всіх державних органів, підприємств, установ та організацій.
Електронне звернення, як окрема форма письмового звернення, передбачене частиною 6 статті 5 Закону. За названим законом електронне звернення – це письмове звернення надіслане з використанням мережі Інтернет та засобів електронного зв’язку.
У які строки розглядається електронне звернення?
Строки розгляду письмового звернення, у т.ч. електронного, визначено статтею 20 Закону. Звернення розглядається і вирішується у строк не більше 1 місяця від дня надходження. Звернення, яке не потребує додаткового вивчення, розглядається невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня отримання. Якщо в місячний строк вирішити порушені у зверненні питання неможливо, срок може бути подовжений з попереднім повідомленням заявника. При цьому, загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
У якій формі надається відповідь на електронне звернення?
У випадку подання заявником звернення в електронній формі, державний орган, підприємство, установа чи організація, які забезпечували розгляд звернення, надають заявнику письмову відповідь та надсилають її електронною поштою на адресу, з якої подано електронне звернення або на адресу яку зазначив заявник у даному зверненні. На вимогу заявника, копія відповіді на електронне звернення додатково надсилається за поштовою адресою заявника.
Письмове звернення, зокрема, до Ружинської селищної ради, громадяни можуть надіслати засобами поштового зв’язку на е-mail: 04344707@mail.gov.ua (резервна електронна пошта - ruzhin_rada@ukr.net) або надіслати електрону петицію через офіційний веб-сайт: ruzhynska-gromada.gov.ua.
Загальний відділ Ружинської селищної ради