«Школа має стати місцем, де виховується здорове та компетентне покоління»
Обговорення щодо оптимізації мережі закладів освіти громади відбулося на базі Верхівнянської початкової школи. Місцевий заклад освіти у 2022-2023 навчальному році, серед чотирьох навчальних класів, мав «укомплектований» лише один. Тому постало питання про якість надання освітянських послуг, відповідно до вимог нової сучасної української школи.
Звичайно, що «переїзд» до іншої школи – це досить важливе питання як для батьків, так і для дітей. Адже наразі це стосується дітей 1-4 класів, які мають увійти до іншої шкільної родини за значно більшою віддаленістю від дому. Кожна мама переймається, який навчальний заклад обрати, як дитина сприйме «переїзд», чи не з’явиться конфліктних ситуацій по відношенню до її дитини, чи безпечний переїзд до віддаленої школи та перебування в ній під час повітряної тривоги, чи є в наявності транспорт для перевезення дітей, що робити з інклюзивним навчанням тощо. Всі ці питання обговорили під час громадського слухання та взяті на контроль керівництва громади.
І це добре, коли батьки беруть активну участь в освітньому процесі та підтримують конструктивний діалог з приводу сучасних реформ. Адже кожен бажає своїй дитині кращого розвитку усіх її здібностей у повноцінних та комфортних умовах.
Сьогодні нова сучасна українська школа ставить перед суспільством нові пріоритети і ми маємо відповідати їх вимогам. Кожен з нас, батьків, розуміє скільки б не стверджували педагоги малокомплектних шкіл, що у них «індивідуальний» підхід до кожної дитини, що, нібито, саме він дає кращий ефект, результати ЗНО та статистика відповідних досліджень МОН говорять про протилежне. До того ж роки карантину також внесли свої корективи до рівня знань дітей, чи то пак його зниження. Діти мають розвиватися в соціумі, а малокомплектні школи, де в класі навчаються 3-5 дітей, цього надати не можуть.
Трансформація шкіл – це не, як ми часто чуємо, «про гроші» (хоча і це досить важливе питання), а, насамперед, про якість освіти, яку має здобувати сучасне підростаюче покоління. Адже кожен з нас сьогодні хоче якісний продукт, кваліфікованого спеціаліста та високий рівень обслуговування. А звідкіля він візьметься, коли «фундамент» цих вимог на низькому рівні?
Саме освіта – це фундамент розвитку суспільства, а її розвиток – критично необхідна складова успішності всіх майбутніх реформ. Освітній процес тільки тоді може вважатися досконалим, якщо він забезпечує не лише успішне задоволення суспільних запитів сьогодення, а й визначає загальні підходи щодо вирішення майбутніх проблем. Тому пріоритет в освітньому процесі сьогодні - це доступ до якісної освіти для усіх дітей, не залежно, у міській чи сільській місцевості. Адже кожна дитина – це індивідуальність, це особистість, це невичерпне джерело творчості та енергії, які потрібно усіляко розвивати та спрямовувати у відповідне русло. Це – наші діти, і вони заслуговують на якісну освіту! Вони – наше майбутнє, вони – творці майбутньої сильної та процвітаючої країни!