ПІСОЧНА ТЕРАПІЯ – один з методів арт-терапії, який передбачає взаємодію з піском
. Пісок – це природний матеріал, дуже пластичний інструмент творчості, який дозволяє працювати з собою кожному, навіть тим, хто не володіє художніми здібностями. Пісочна терапія в роботі з дітьми базується на грі, а гра в свою чергу для дитини є символічною мовою для самовираження, тому дитина може виразити свої емоції, переживання в процесі пісочної «діяльності». Пісочна терапія спрямована на:
гармонійний розвиток пізнавальних процесів;
формування цілісного «Я» дитини;
розвиток координації рухів, дрібної моторики, орієнтації у просторі;
стимуляцію вербальної і невербальної активності у процесі гри, формування навичок позитивної комунікації;
розвиток тактильної чуттєвості;
вдосконалення предметно-ігрової діяльності, що в подальшому сприяє розвитку сюжетно-рольової гри;
активізацію творчих здібностей і фантазії;
зняття внутрішнього напруження та отримання емоційного задоволення.
ІГРОВІ МЕТОДИ ПІСОЧНОЇ ТЕРАПІЇ МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИСЯ:
З метою діагностики. Пісочна терапія дозволяє одержати відомості про розвиток і індивідуальні особливості дитини. Це коректний спосіб спостережень за дітьми у самостійній діяльності, що дозволяє краще дізнатися про їх інтереси, цінності, а також виявити проблеми, що підлягають корекції.
В корекційній роботі. Діти вчаться вербалізації емоційних переживань, відкритості в спілкуванні, спонтанності. Під час роботи з піском поліпшується самооцінка, зникають небажані форми поведінки, налагоджуються способи взаємодії з іншими людьми. Гра з піском допомагає знімати внутрішнє напруження.
З метою профілактики. Пісок приємний на дотик, майже не липне до рук та одягу, не залишає слідів.
ПІСОЧНУ ТЕРАПІЮ ПРАКТИЧНІ ПСИХОЛОГИ ЗАСТОСОВУЮТЬ ДЛЯ РОЗВИТКУ І КОРЕКЦІЇ У ВИРІШЕННІ НАСТУПНИХ ПРОБЛЕМ У ДИТИНИ:
– труднощі в спілкуванні;
– взаємини дітей і батьків;
– психологічні травми;
– розлади настрою;
– кризисні ситуації;
– страхи, тики, нав’язливості і інші розлади;
– проблеми поведінки.