РУЖИНСЬКА ГРОМАДА

Житомирська область, Бердичівський район

Поради логопеда

Дата: 07.10.2022 09:55
Кількість переглядів: 198

Період мовленнєвого розвитку дітей від 1 до 6 років вважають сензитивним, тобто особливо чутливим як до сприймання мовлення людей, що оточують їх, так і до впливу різних чинників зовнішнього і внутрішнього середовища. Саме в цей період діти можуть особливо продуктивно оволодівати усним мовленням за умови доброго здоров’я дитини і сприятливого мовленнєвого оточення.

Вікові норми розвитку мовлення дітей

Вік

Навички

3-4 р.

- Розуміє мову без наочності.

- Розуміє зміст коротких оповідань та казок.

- Охоче переказує знайомі казки та оповідання за допомогою дорослого.

- Використовує прості та складні речення.

4-5 р.

- Мовлення емоційно-виразне.

- Самостійно переказує казки та оповідання.

- Складає описові та сюжетні творчі оповідання.

- Володіє формами граматики.

- Ставить запитання «що?», «де?», «коли?».

- Активне діалогове мовлення.

5-6 р.

- Висока мовна активність: уміє висунути ідеї, має багатий словниковий запас, безпомилково користується узагальнюючими словами і поняттями.

- Мова чиста, граматично правильна.

7-8 р.

- Переказує тексти, доповнює речення.

9-10 р.

Пише твори.

 

Тест на розуміння мовлення

    Шановні батьки, підказувати дитині не потрібно! Сенс тестування -визначити розуміння мовлення! Тобто, дитина повинна розуміти саме ваше мовлення, а не погляди, жести, ситуативні підказки.

1.Чи відкликається ваша дитина на ім'я?

- завжди

- ні

- іноді

2. Може показати на ваше прохання ніс, рот, вухо, плече, живіт на собі, на мамі, на іграшці?

- так

- ні

- частково

3.Розкладіть перед дитиною предмети побуту: ложку, вилку, гребінець, зубну щітку, мило. Попросіть показати те, чим:

 - чистиш зуби

-  чим їсиш суп

-  чим миєш руки

4.Попросіть виконати інструкцію:

- закрий двері

- принеси маленький м'яч зі спальні

- поклади книгу на стілець (чи крісло, хто як каже)

5.Попросіть показати на ілюстраціях:

- де дівчинка їсть

- де хлопчик малює

-де хлопчик біжить

6. Розкладіть перед дитиною предмети:

Ложку, серветку, склянку, яблуко, тарілку

Попросіть дитину покласти ложку у склянку; поставити чашку між тарілкою та яблуком ; заховати яблуко під серветку.

Якщо дитина виконала всі завдання, це прекрасно і у неї гарне розуміння МОВЛЕННЯ!

   Але, якщо є завдання, які дитина не виконала, то потрібно перевірити слух (фізичний та фонематичний). Пройти обстеження у невролога/психіатра.

Корекційно-розвиткові заняття фахівця ІРЦ (вчителя - логопеда)  Ольги Басараб:

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Результати опитування

Онлайн-опитування: Чи бажаєте ви щоб на території Ружинської ТГ увімкнули вуличне освітлення?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних