Поради логопеда
Період мовленнєвого розвитку дітей від 1 до 6 років вважають сензитивним, тобто особливо чутливим як до сприймання мовлення людей, що оточують їх, так і до впливу різних чинників зовнішнього і внутрішнього середовища. Саме в цей період діти можуть особливо продуктивно оволодівати усним мовленням за умови доброго здоров’я дитини і сприятливого мовленнєвого оточення.
Вікові норми розвитку мовлення дітей
Вік |
Навички |
3-4 р. |
- Розуміє мову без наочності. - Розуміє зміст коротких оповідань та казок. - Охоче переказує знайомі казки та оповідання за допомогою дорослого. - Використовує прості та складні речення. |
4-5 р. |
- Мовлення емоційно-виразне. - Самостійно переказує казки та оповідання. - Складає описові та сюжетні творчі оповідання. - Володіє формами граматики. - Ставить запитання «що?», «де?», «коли?». - Активне діалогове мовлення. |
5-6 р. |
- Висока мовна активність: уміє висунути ідеї, має багатий словниковий запас, безпомилково користується узагальнюючими словами і поняттями. - Мова чиста, граматично правильна. |
7-8 р. |
- Переказує тексти, доповнює речення. |
9-10 р. |
Пише твори. |
Тест на розуміння мовлення
Шановні батьки, підказувати дитині не потрібно! Сенс тестування -визначити розуміння мовлення! Тобто, дитина повинна розуміти саме ваше мовлення, а не погляди, жести, ситуативні підказки.
1.Чи відкликається ваша дитина на ім'я?
- завжди
- ні
- іноді
2. Може показати на ваше прохання ніс, рот, вухо, плече, живіт на собі, на мамі, на іграшці?
- так
- ні
- частково
3.Розкладіть перед дитиною предмети побуту: ложку, вилку, гребінець, зубну щітку, мило. Попросіть показати те, чим:
- чистиш зуби
- чим їсиш суп
- чим миєш руки
4.Попросіть виконати інструкцію:
- закрий двері
- принеси маленький м'яч зі спальні
- поклади книгу на стілець (чи крісло, хто як каже)
5.Попросіть показати на ілюстраціях:
- де дівчинка їсть
- де хлопчик малює
-де хлопчик біжить
6. Розкладіть перед дитиною предмети:
Ложку, серветку, склянку, яблуко, тарілку
Попросіть дитину покласти ложку у склянку; поставити чашку між тарілкою та яблуком ; заховати яблуко під серветку.
Якщо дитина виконала всі завдання, це прекрасно і у неї гарне розуміння МОВЛЕННЯ!
Але, якщо є завдання, які дитина не виконала, то потрібно перевірити слух (фізичний та фонематичний). Пройти обстеження у невролога/психіатра.
Корекційно-розвиткові заняття фахівця ІРЦ (вчителя - логопеда) Ольги Басараб: