Період мовленнєвого розвитку дітей від 1 до 6 років вважають сензитивним, тобто особливо чутливим як до сприймання мовлення людей, що оточують їх, так і до впливу різних чинників зовнішнього і внутрішнього середовища. Саме в цей період діти можуть особливо продуктивно оволодівати усним мовленням за умови доброго здоров’я дитини і сприятливого мовленнєвого оточення.

Вікові норми розвитку мовлення дітей

Вік

Навички

3-4 р.

- Розуміє мову без наочності.

- Розуміє зміст коротких оповідань та казок.

- Охоче переказує знайомі казки та оповідання за допомогою дорослого.

- Використовує прості та складні речення.

4-5 р.

- Мовлення емоційно-виразне.

- Самостійно переказує казки та оповідання.

- Складає описові та сюжетні творчі оповідання.

- Володіє формами граматики.

- Ставить запитання «що?», «де?», «коли?».

- Активне діалогове мовлення.

5-6 р.

- Висока мовна активність: уміє висунути ідеї, має багатий словниковий запас, безпомилково користується узагальнюючими словами і поняттями.

- Мова чиста, граматично правильна.

7-8 р.

- Переказує тексти, доповнює речення.

9-10 р.

Пише твори.

 

Тест на розуміння мовлення

    Шановні батьки, підказувати дитині не потрібно! Сенс тестування -визначити розуміння мовлення! Тобто, дитина повинна розуміти саме ваше мовлення, а не погляди, жести, ситуативні підказки.

1.Чи відкликається ваша дитина на ім'я?

- завжди

- ні

- іноді

2. Може показати на ваше прохання ніс, рот, вухо, плече, живіт на собі, на мамі, на іграшці?

- так

- ні

- частково

3.Розкладіть перед дитиною предмети побуту: ложку, вилку, гребінець, зубну щітку, мило. Попросіть показати те, чим:

 - чистиш зуби

-  чим їсиш суп

-  чим миєш руки

4.Попросіть виконати інструкцію:

- закрий двері

- принеси маленький м'яч зі спальні

- поклади книгу на стілець (чи крісло, хто як каже)

5.Попросіть показати на ілюстраціях:

- де дівчинка їсть

- де хлопчик малює

-де хлопчик біжить

6. Розкладіть перед дитиною предмети:

Ложку, серветку, склянку, яблуко, тарілку

Попросіть дитину покласти ложку у склянку; поставити чашку між тарілкою та яблуком ; заховати яблуко під серветку.

Якщо дитина виконала всі завдання, це прекрасно і у неї гарне розуміння МОВЛЕННЯ!

   Але, якщо є завдання, які дитина не виконала, то потрібно перевірити слух (фізичний та фонематичний). Пройти обстеження у невролога/психіатра.

Корекційно-розвиткові заняття фахівця ІРЦ (вчителя - логопеда)  Ольги Басараб:

Фото без опису