Вчинення нотаріальних дій на території Ружинської селищної територіальної громади Житомирської області
Відповідно до статті 3 Закону України «Про нотаріат», нотаріус - це уповноважена державою фізична особа, яка здійснює нотаріальну діяльність у державній нотаріальній конторі, державному нотаріальному архіві або незалежну професійну нотаріальну діяльність, зокрема посвідчує права, а також факти, що мають юридичне значення, та вчиняє інші нотаріальні дії, передбачені законом, з метою надання їм юридичної вірогідності.
На даний час на території Ружинської селищної територіальної громади Житомирської області функціонують Ружинська державна нотаріальна контора та два приватних нотаріуса.
Також рішенням виконавчого комітету Ружинської селищної ради від 25.02.2021 року № 18, відповідно до ст. 37 Закону України «Про нотаріат», Порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2011 № 3306/5, Цивільного кодексу України, ст.ст.38, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» покладено обов’язки по вчиненню окремих нотаріальних дій на старост Ружинської селищної ради, а саме: вжиття заходів щодо охорони спадкового майна; посвідчення заповітів (крім секретних); видача дублікатів посвідчених ними документів; засвідчення вірності копій (фотокопій) документів і виписок з них; засвідчення справжності підпису на документах.
Що стосується посвідчення довіреностей, то відповідно до п. 1 Порядку посвідчення заповітів і довіреностей, що прирівнюються до нотаріально посвідчених, уповноважені посадові особи органів місцевого самоврядування (старости) посвідчують довіреності осіб, які проживають у населених пунктах, де немає нотаріусів, крім довіреностей на право розпорядження нерухомим майном, довіреностей на управління і розпорядження корпоративними правами та довіреностей на користування і розпорядження транспортними засобами.